Kraniosakrálna terapia
"Telo má svoju vlastnú múdrosť. Nemusíme všetko pochopiť čo sa v ňom deje rozumom." Nijesh U.Hesse
Kraniosakrálna terapia je celostná jemná manuálna terapeutická metóda. Počas terapie vzniká atmosféra uvoľnenia a ticha, ktorá dáva priestor na porozumenie a vnútorný pokoj.
Názov Kraniosakrálna terapia je odvodený z latinského slova cranium (lebka) a sacrum (krížová kosť). V priestore od lebky až po krížovú kosť sa nachádza membránovy systém mozgových a miechových blán, kde v pravidelnom rytme pulzuje mozgovomiechová tekutina. Tekutina vyživuje a detoxikuje nervovú sústavu a pulzuje vo svojom vlastnom rytme, nezávisle od dýchania a srdečného rytmu. Tento pohyb sa prenáša na všetky membrány a orgány v tele.
Ak sa tento pravidlený rytmus naruší, spôsobí to rôzne komplikácie na fyzickom tele, aj na emočnej úrovni. Kraniosakrálny systém je jadrom, v ktorom sa stretávajú riadiace mechanizmy tela, mysle, emócií a duše. Je spojením s najhlbšiou životnou energiou. Kraniosakrálna terapia dokáže obnoviť rovnováhu a harmóniu medzi týmito systémami.
Čo je kraniosakrálna terapia?
- jemná, neinvazívna dotyková terapia,
- prináša zlepšenie fyzického a psychického stavu,
- navodzuje hlboké uvoľnenie a vnútorný pokoj,
- povzbudzuje samoozdravné mechanizmy tela,
- vykonáva sa v pohodlnom oblečení,
- trvanie 120 min.,
- odporúčaná frekvencia závisí od stavu klienta, min. 1 x mesačne, min. 6 mesiacov.
Účinky kraniosakrálnej terapie:
- uvoľnia sa ťažkosti spôsobené komplikáciami pri pôrode (aj u matky aj u dieťaťa), po úrazoch a operáciach, prispieva k rekovalescencii,
- napraví sa poloha stavcov chrbtice, ktoré úzko súvisia s funkciami nervového systému,
- napraví sa pohybový aparát ľudského tela, držanie tela, pohyblivosť jednotlivých častí tela,
- zlepší sa zmyslové vnímanie a rôzne poruchy zmyslového vnímania ( poruchy zraku, tinitus, migrény, poruchy reči, a pod.,
- uvoľnia sa bloky spôsobené fyzickými, alebo psychickými traumami,
- odstraňuje sa stres, napätie, zlepšuje sa koncentrácia, pri ADHD diagnózach, poruchy učenia, a pod..